Blogger Layouts

my baby !

Thursday, April 26, 2012

Hidup

Haii .Assalamualaikum,  Lama jugak aku tak update blog :] . Rasanya sejak nak ambil PMR tahun lepas . Kan ? Sekarang aku dengan suasana baru , sekolah baru , rakan baru , crush baru :O ? keh keh keh . Aku dah tinggalkan Talib Karim dengan berpindah ke SBPI Selandar . Ade laa rasa bangga-bangga siket . Ehhehe . :p .First , masa diumumkan aku dapat straight A , ade laa gak terkejut . Pergi depan ambil slip result . Pengetua pulak tegur , "tak nak peluk ayah ke sebelah tu ? " Alaa , tak pernah lak aku buat camtu sejak 9 tahun dulu , tetiba nak buat lak . Aku berlakon je laa . Penuh hingus dekat muka sebab menagis . Kesian dekat ayah aku jugak . Keh keh keh .. Kotor baju dia .  Haha .Lawak ! Tetiba waktu tu , jauh lubuk hati aku , rasa macam puas sebab hasil sabar penat lelah nangis aku terhadap seseorang akhirnya berbalas dan dapat kalahkan dia  . Di mana dia pernah buat aku menagis bergelen-gelen ! Okay , abaikan dia . Dia takde dalam list aku lagi . :D

Second , untuk tahun 2012 aku sekolah Talib Karim selama 1 bulan je untuk form 4 . Memang aku enjoy puas-puas . Berkenalan dengan subjek baru . Dapat pengalaman baru dengan kawan lama . Memang Best ! *tudung aku pendek . Haha , ape laa anak pak cik gafar ni  tunjukkan attitude tak baik :p . Sebelum tu , aku macam rasa berat hati nak tinggalkan semua tu . Aku memang tak nak pindah lahh waktu tu .Berazam okay ! Tapi ayah aku dapat message dari KPM yang berbunyi : 

            "Tahniah ,Irma Syahirah Binti Abdul Gafar telah terpilih untuk ke Sekolah Berasarama  Penuh Integrasi Selandar"

Waktu tu , macam -macam rasa bercampur . Happy ? Sedih ? Aku pon tak tahu . Parents aku suruh pergi jugak dekat sane . So , dah siap beli barang-barang keperluan , aku pon pikir . Can I survive at there ? Entah lahh . Last day dekat SMKDHTK , Cikgu BM aku suruh buat ucapan dekat kawan kelas . For my dearest Nurul Atikah Trisna , Nur Sazmin Ahmad Syahroni, Fatin Fazirah Bt Ruslan , do you know ? Betape beratnye hati aku nak tinggalkan korang . I <3 you . Same to pokok *Amirul Hakim . :) Masa aku buat ucapan , aku mintak maaf dekat semua kawan kelas . Hope dah maafkan ek . Keh keh keh . Masa last jalan nak pergi tempat carpark cikgu , alamak ! Lupa nak cakap , ayah aku cikgu . So , balik dengan dia . OKay , masa jalan aku jumpa satu-satu nya sedara yang aku paling sayang , yang paling rapat dengan aku . Aku peluk dia , aku nagis dekat dia . Hehe . *Malu

Third , welcome to SBPI Selandar . Aku tak nangis pon masuk asrama tu okay ? Huhu . Aku dapat kawan baru . Banyak taww . Best :] , die punye pembelajaran same aje kod dengan sekolah lame aku . Tapi situ balik pukol 3 .  Seminggu masuk sana ade orientasi . Keh keh keh . Aku kena menari dekat atas pentas tu untuk pertandingan bakat kott . *Tebal 5 inci muka aku time tu . Lepas tu mula lahh time tu aku nak gatal-gatal . Aku ada crush taw . What ? Haha . Aku tahu aku gatal * mane ade . Aku masuk sana nak bawak balik kejayaan okay ? Bukan bawak balik laki . Haha , so far .. Aku boleh survive la jugak dekat sane . Says Alhamdulillah to Allah . Aku bersyukur dengan semua ini . Aku pegang satu benda ni " setiap bende yang berlaku , pasti ada hikmah " 

#Terima kasih Allah , Terima Kasih semua . Doakan yang terbaik untuk aku , Irma Syahirah :]

0 comments: